.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصائب بي‌وزيري، موضوع انشاي 14 ميليون دانش‌آموز

حدود يك ماه از بازگشايي مدارس مي‌گذرد و همچنان 14ميليون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصيلي منتظرند تا وزير آموزش و پرورش بر كرسي اين وزارتخانه بنشيند و نقايص و كمبودها را به سرعت برطرف كند.

به گزارش فارس، هنوز صندلي وزارت آموزش و پرورش خالي از وزير است و گويا مسئولان مشكلات اين وزارتخانه را جدي نگرفته‌اند.
پس از آنكه سوسن كشاورز وزير پيشنهادي احمدي‌نژاد نتوانست موافقت نمايندگان مجلس را براي تصدي وزارت آموزش و پرورش جلب كند، رئيس‌جمهور فاطمه آليا را معرفي كرد كه ورود وي نيز با حاشيه‌هايي همراه بود و در نهايت با استعفاي وي خاتمه يافت.

* عدم وجود وزير ضربات جبران ناپذيري را به وزارت آموزش و پرورش وارد مي‌كند

برخي از فرهنگيان معتقدند، اگرچه وجود وزير براي وزارت بزرگ و مهمي مانند آموزش و پرورش ضروري است اما سرپرست فرقي با وزير ندارد و مديران كل و مديران مناطق و مديران مدارس كار خودشان را انجام مي‌دهند و در مدارس نيز با مشكل جدي روبه رو نيستند.
آنان معتقدند فقدان چندماهه وزير آن‌قدر هم عملكرد وزارتخانه را تحت‌الشعاع قرار نمي‌دهد و وزير در واقع سفير وزارت آموزش و پرورش در هيئت دولت است.
هم اكنون پرداخت سرانه مدارس و دانش‌آموزي، جابجايي و نقل و انتقالات مديران، ارائه و اجراي برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي تهيه‌شده، اجراي دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني و ده‌ها مورد ديگر از برنامه‌هايي است كه مديران آموزش و پرورش در سه ماهه نخست فعاليت خود به آن مشغول هستند كه به طور قطع بدون حضور وزير، اين تصميم‌ها و برنامه‌ها به شكلي استوار و خاطرجمع گرفته نمي‌شوند.
در اين راستا وزارت آموزش و پرورش دچار بي‌برنامگي و عدم حضور وزيري كارآمد در وزارتخانه است كه اين امر مي‌تواند ضربات جبران ناپذيري را به اين وزارتخانه وارد كند.

* شاهد هيچ حركت روبه جلويي در آموزش و پرورش نيستيم

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش حداكثر اين وزارتخانه را در حالت ايستا نگه مي‌دارد و نمي‌توان شاهد هيچ حركت روبه جلويي بود.
علي عباسپور تهراني‌فرد مي‌افزايد: كميسيون آموزش و تحقيقات، جلسه‌اي را با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار كرد كه گزارشي در آن از سوي سرپرست اين وزارتخانه داده شد كه نشان از رسيدگي به مصائب و مشكلات در وزارت آموزش و پرورش است.
وي اضافه مي‌كند: تمام تلاش مديران اين بوده است كه سال تحصيلي با آرامش و برنامه‌ريزي آغاز شود و نكته‌اي كه وجود دارد بخشنامه ساماندهي 2 است كه توسط وزير قبلي ابلاغ شده و آثار سوء را در پي داشته است.

* به كارگيري اقوام و خويشاوندان در آموزش و پرورش خلاف مقررات است

عباسپور تهراني‌فرد عنوان مي‌كند: مهم‌ترين اين آثار به كارگيري معلماني است كه بدون ضابطه از طريق شركت‌هاي خدماتي جذب مي‌شوند و بعضي سازمان‌ها خوب و برخي در اين مورد بد عمل كرده‌اند و اقوام و خويشاوندان خود را به صورت معلمان حق‌التدريس وارد چرخه آموزش و پرورش كردند.
وي ادامه مي‌دهد: اين معلمان بايد بدانند كه هيچ حقي در آموزش و پرورش ندارند و در اولين فرصت به حضور آنان كه از طريق شركت‌هاي خدماتي جذب شده‌اند، خاتمه داده مي‌شود.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: يكي ديگر از مشكلات اين وزارتخانه مسئله تعطيلي برخي مدارس در روستاهاست كه خبر آن از طرف نمايندگان منعكس شده است.

* بخشنامه ساماندهي 2 و مشكلات حل نشده

عباسپور تهراني‌فرد بيان مي‌كند: طبق بخشنامه ساماندهي 2، كلاس‌هاي زير 40 نفر در روستاها بايد تعطيل شوند كه متاسفانه اين مسئله دير منعكس شد و مورد اعتراض قرار گرفت.
وي تصريح مي‌كند: در خصوص اين موضوع با آقاي محسن‌پور سرپرست فعلي وزارت آموزش و پرورش صحبت كرديم كه وي عنوان كرد جلوي اين بند را گرفته و ابطال اين قضيه را به همه مراكز آموزش و پرورش در روستاها بخشنامه كرده است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي مي‌افزايد: طبق خبر بعضي از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات، متاسفانه قبل از اينكه اين بخشنامه صادر شود، برخي كلاس‌ها در روستاها منحل شده است.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: سرپرست وزارتخانه سعي مي‌كند اين اثرات سوء را رفع كند اما وي هر اندازه قدرتمند باشد به سبب آنكه همه مي‌دانند موقتي است و بيش از سه ماه نمي‌تواند در اين سمت باقي بماند، اعمال مديريتي در اين فرد به مشكل برخورد مي‌كند.

* نبود وزير، ضعف مديريتي اين وزارتخانه را چند برابر كرده است

عباسپور تهراني‌فرد مي‌افزايد: در اين شرايط مديران نيز نمي‌توانند برنامه‌ريزي كنند زيرا معلوم نيست چه مدتي قرار است در پس‌شان باقي بمانند.
وي مي‌گويد: نبود وزير اصلاً مطلوب نيست و به تعويق افتادن وزير براي وزارتخانه مي‌تواند ضربات سنگيني را به آموزش و پرورش كشور وارد كند.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس عنوان مي‌كند: اين وزارتخانه به خودي خود ضعف مديريتي داشت كه با نبود وزير و ايستايي آن اين مشكل چند برابر شده و جلوي پيشرفت و ترقي آموزش و پرورش گرفته مي‌شود.
عباسپور تهراني‌فرد يادآور مي‌شود: در حال حاضر به رئيس‌جمهور نامه‌ داده‌ايم كه زودتر از سه ماهي كه قانون اساسي فرصت داده است وزير آموزش و پرورش را به مجلس معرفي كند.

* عدم وزير آموزش و پرورش ضربات جبران‌ناپذيري را در پي دارد

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: اگر قرار بود كه وزارتخانه هميشه با سرپرستي اداره شود ديگر قانون تعيين نمي‌كرد كه وزير بايد باشد و اين امر نشان از اهميت اين وزارتخانه دارد.
امير طاهرخاني مي‌افزايد: عدم وزير براي وزارت آموزش و پرورش ضربات بسيار جبران‌ناپذيري را براي اين وزارتخانه در پي دارد و تعليم و تربيت را تحت‌الشعاع قرار داده و انگيزه كار را مي‌گيرد.
وي بيان مي‌كند: هيچ‌كسي نمي‌گويد چرا وزارت رفاه وزير ندارد اما آموزش و پرورش به سبب اهميت، حجم و گستردگي كار بسيار مهم و حساس است و اكثر افراد بر اين مسئله حساس شده‌اند كه چرا وزير اين وزارتخانه زودتر انتخاب نمي‌شود.

* نامه به رئيس‌جمهور

طاهرخاني عنوان مي‌كند: ممكن است تصميم‌گيري‌هاي غير مسئولانه گرفته شود و بهتر است دولت هرچه سريع‌تر نسبت به معرفي وزير آموزش و پرورش اقدام كند.
وي تصريح مي‌كند: هر روز كه بگذرد كار مشكل‌تر مي‌شود و به همين دليل نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نامه‌اي به رئيس‌جمهور مبني بر معرفي هرچه سريع‌تر فرد واجد شرايط براي تصدي اين وزارتخانه نوشتند تا فرد مورد نظر بتواند وزارت آموزش و پرروش را مديريت كند و اوضاع آن را سروسامان دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.077 seconds.